woensdag 31 december 2014

Platenzaakstickers #171



Platencentrum
Barteljorisstraat 29
Haarlem
Tel. 316400

Op achterzijde box, Various Artists, 2 LP box, Jesus Christ Superstar, MCA MAPS 2075/1-2/D (Duitsland, 1970)

Het lijkt wel alsof deze sticker speciaal voor deze plaat is gemaakt. Het paars en geel komen prominent terug in het hoesontwerp van de originele versie van Jesus Christ Superstar met Ian Gillan als Jezus Christus.


De zakelijk informatie is voorzien van een simpele afbeelding van een vinyl lp. Platencentrum is de derde winkel waar vinyl te koop was in Haarlem in dit blog, na eerdere stickers van Hogenbijl en Alphenaar

De oudste zoon kocht de plaat gisteren in de Bijna Gratis Markt aan de Haarlemse Zijlstraat na een gezamenlijk bezoek aan de tentoonstelling Haarlem Vinyl Stad in het Historisch Museum Haarlem, gevolgd door een platenwinkeltochtje. Op de tentoonstelling zelf spotte ik nog twee andere stickers, en bij Sounds tikte ik er zelf nog eentje op de kop, maar die zullen tot volgend jaar moeten wachten.

Over het Platencentrum is niets terug te vinden op het internet. Er is in een paar blogs wel sprake van een platenzaak in de Barteljorisstraat. Zo wordt er melding gemaakt van de gelijknamige platenzaak van Karel Pastor en schrijft een ander dat hij boven de platenzaak in de Barteljorisstraat woonde. Nergens wordt het Platencentrum echter bij naam genoemd.

1 opmerking:

  1. De zaak van Pastor kan ik me nog wel herinneren. Ik kwam er niet vaak, want Pastor verkocht voornamelijk wereldmuziek terwijl ik meer geïnteresseerd was in pop. Aan de overkant echter was mijn favoriete platenzaak; Disco Z. Ik kan hier ook niets van terugvinden, Google zwijgt, maar wat ik nog wel weet is dat er later ook een klassieke versie van deze zaak kwam; Klassika Z, in de Kruisstraat, schuin tegenover de Hema. En die heeft nog tot vrij recent bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen